הפצת ספר אישי
הקדשתם שעות ארוכות בכל יום לכתיבת ספר? ביצעתם בו הגהה ועריכה ופניתם לבית דפוס לצורך הפקתו של הספר ולהדפסתו? עתה, הגיע שלב ההפצה. הפצה של ספר אישי שונה מהפצה באמצעות הוצאות לאור מסחריות וגדולות. מדובר במשימה לא פשוטה, הדורשת תשומת לב רבה וגם לא מעט סבלנות.
מדוע כדאי לעשות זאת באופן עצמאי
הפצת ספר אישי אפשרית, כאמור, ללא סיוע של הוצאה לאור גדולה ומוכרת. הפצה שכזו מציעה יתרונות רבים, וזו גם הסיבה בעטיה בוחרים בה לא מעט כותבים. ראשית, תהליך הפקת הספר – משלב הכתיבה ועד שלב המכירה והשיווק – נמצא בידו של הכותב. הוא זה שמחליט מי יעזור לו לקדם את הספר ולשווק אותו, הוא זה שמחליט לאיזה בית דפוס לפנות וגם באילו כלים להשתמש כדי לפרסם אותו וכדי לחשוף אותו לכמה שיותר קוראים. שנית, העלויות עצמן: הפצת ספר באופן עצמאי זולה ברוב המקרים מזו הנעשית על ידי חברות הוצאה לאור. התגמולים, בשל כך, גם גבוהים יותר. הרווחים לאחר הפצת הספר גבוהים בהרבה, שכן הכותב איננו נדרש לשלם עמלות ולהתחלק ברווחים שלו עם ההוצאה לאור. נקודה נוספת הקשורה להפצה עצמה – היא מאפשרת לכותב גמישות רבה. הכותב יכול לבחור כיצד לבצע את תהליך השיווק של הספר ואת יחסי הציבור שלו, ובאילו גורמים להיעזר.
איך עושים את זה נכון
כדי שהספר החדש יגיע לכמה שיותר קוראים, חשוב לנצל את הכלים השונים המוצעים כיום וגם את המקורות המשמשים ככלי פרסומי יעיל במיוחד. אפשר לנצל את הרשתות החברתיות כדי לפרסם את הספר, אפשר להקים אתר אינטרנט מיוחד, שיספר על הספר עצמו וגם יאפשר לקוראים לקנות אותו דרכו וניתן כמובן גם לפנות למשרד יחסי ציבור, אם רוצים. הפצת הספר האישי צריכה להתבצע תוך התייחסות לקהל היעד – מי הם הקוראים – וגם אל סגנון הספר עצמו. התייחסות לפרמטרים אלה תאפשר לקדם את התהליך ולהביא לחשיפה רבה.